موتور برق

موتور برق (دیزل ژنراتور برق)

 موتور برق چیست؟

موتور برق مجموعه ای شامل یک موتور و یک ژنراتور می باشد که ژنراتور نیروی مکانیکی موتور را با استفاده از گشتاور  به نیروی الکتریکی خروجی  تبدیل میکند که اندازه و سایز موتور برق بر مبنای میزان جریان الکتریکی خروجی آن متفاوت است.

موتور برق یا به اصطلاح متداول آن ژنراتور برق به وسیله ای گفته می شود که  انرژی الکتریکی (برق) تولید می کند. حال این تولید انرژی باید توسط مولدی و با حرکت انجام گیرد. موتور در موتو ربرق وظیفه انجام مولد حرکتی را بر عهده دارد. بنابر این در حالت کلی می توان گفت که موتور از دو قسمت ۱- مولد حرکتی (موتور)  ۲- تولید کننده برق (ژنراتور) درست شده است . بنابر این اسم های متفاوتی را می توان برای این دستگاه در نظر گرفت مانند موتور برق – موتور ژنراتور – ژنراتور دیزلی – ژنراتور بنزینی – ژنراتور برق و …. که معروف ترین و درست ترین آن همان کلمه موتور برق می باشد. البته خالی از ذکر نیست که این اسم به مولد های برق در سایز کوچک تا ۲۰ کاوا گفته می شود و به دستگاه بزرگتر که غالبا با موتور های دیزلی کار می کنند دیزل ژنراتور می گویند.

طبق تعریفی دیگر موتور برق دیزل ژنراتور کوچک شده است که برای تامین برق  در ظرفیت کم و مکان های کوچک استفاده می شود.

دیزل ژنراتور برق

انواع موتور برق(دیزل ژنراتور برق)

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد موتور برق متشکل از یک موتور و یک ژنراتور الکتریکی است. موتوربرق ها بر اساس نوع سوخت موتور طبقه بندی می شوند:

 

کارگار بارزگانی شایان آماده ارائه انوع موتوربرق با قیمت مناسب به شما عزیزان است

One thought on “دیزل ژنراتور برق

  1. asma amirifar

    دیزل ژنراتور در پیکربندی های مختلف الکتریکی و فیزیکی برای استفاده در زمینه های مختلف قابل استفاده می باشد.

ارسال دیدگاه